Muutoksia kirjastopalveluissa ja aukioloissa järjestelmävaihdon takia | SeAMK kirjasto

Muutoksia kirjastopalveluissa ja aukioloissa järjestelmävaihdon takia

SeAMK Kirjaston Voyager-kirjastojärjestelmä vaihdetaan joulu-tammikuussa uuteen Alma-järjestelmään. Vaihto vaikuttaa monella tavalla kirjastopalveluihin ja aukioloihin. SeAMK-Finna säilyy edelleen asiakkaiden hakuliittymänä.

Kirjasto suljettu 14.12.2019 – 6.1.2020

Kirjasto on suljettu normaalia pidemmän aikaa joulu-tammikuussa. Perjantaina 13.12. kirjasto menee kiinni jo kello 15.00.

Varausten itsepalvelunouto Kampustalon Tapio-salista keskeytetty

Varausten itsepalvelunouto Tapio-salista on päättynyt 13.12. kello 15.00. Kirjoja ei voi lainata eikä palauttaa itsepalveluautomaateilla.

Ilmoitamme, kun kirjastopalvelut ovat jälleen käytössä Tapio-salissa.

Varauksia ei voi tehdä, lainoja ei voi uusia eikä myöhästymismaksuja maksaa

Varausten teko kirjaston painettuihin kirjoihin SeAMK-Finnassa on keskeytetty. Asiakkaat eivät voi uusia omia lainojaan SeAMK-Finnassa. Myöhästymismaksuja ei myöskään voi maksaa verkossa.

Ilmoitamme, kun varausten teko, lainojen uusiminen ja maksujen maksaminen on jälleen mahdollista.

Pudota kirjat palautuslaatikkoon

Voit pudottaa palautettavat kirjat kirjaston palautuslaatikoihin. Palautuslaatikot löytyvät kirjaston Kampustalon C0-ovelta, kirjaston etuoven vierestä ja Tapio-salista. Kirjat poistetaan lainoistasi, kun järjestelmä on taas toiminnassa.

Ota talteen suosikit ja uutuusvahdit SeAMK-Finnasta

Jos olet tallettanut SeAMK-Finnaan listoja suosikkikirjoistasi tai luonut uutuusvahteja, ne häviävät järjestelmävaihdon yhteydessä. Voit ottaa ne talteen SeAMK-Finnassa Oman tilin Omat tiedot –näkymästä. Lataa suosikit ja haut tiedostona ja tuo ne takaisin SeAMK-Finnaan käyttökatkon jälkeen.

Voit myös vaihtoehtoisesti lähettää suosikkikirjojen tiedot sähköpostiisi. Kirjaudu SeAMK-Finnaan, siirry suosikkeihin, valitse kaikki suosikit tai haluamasi kirjat ja lähetä ne sähköpostiin.

e-aineistoa ilmentävä logoE-aineistot toimivat normaalisti

SeAMK-Finnasta löytyvät e-kirjat, e-lehdet, e-artikkelit ja tietokannat toimivat normaalisti koko järjestelmävaihdon ajan.
Hyödynnä kirjaston laajaa e-kokoelmaa!

Viivästyksiä uusien aineistojen saatavuudessa

Koska uusia kirjoja ei voi tallentaa tietokantaan, niitä ei heti löydy SeAMK-Finnasta. Uudet kirjat kuvaillaan SeAMK-Finnaan mahdollisimman nopeasti järjestelmävaihdon jälkeen.

Ellibs e-kirjapalvelun kirjautuminen muuttuu

2.1.2020 alkaen Ellibs e-kirjapalveluun voi kirjautua vain HAKA-tunnuksilla (=SeAMK-tunnukset). Tämä tarkoittaa sitä, että Ellibsin e-kirjoja voivat lainata vain Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijat ja henkilökunta.

Seinäjoen ammattikorkeakoulun kirjastokorttitunnuksilla ei enää voi kirjautua palveluun eikä lainata e-kirjoja.

Valitamme järjestelmänvaihdosta asiakkaillemme aiheutuvaa harmia.