Uusi chat-palvelu avattu! | SeAMK kirjasto

Uusi chat-palvelu avattu!

kategoria: Kirjastopalvelut
#

SeAMK Kirjaston chat-palvelu on vaihtunut. Olemme ottaneet käyttöön monikanavaisen LibAnswers-asiakaspalvelualustan, joka sisältää chatin lisäksi myös kysymysten tiketöintijärjestelmän ja usein kysytyt kysymykset -sivuston. Asiakas voi huomata chatin vaihtumisen vain erilaisesta ulkonäöstä ja erilaisista toiminnoista.

Mistä kirjaston chat löytyy?

Löydät chat-palvelun kirjaston verkkosivuilta, kirjastonkäytön ja tiedonhaun oppaista, SeAMK-Finna-verkkopalvelusta ja Tuudo-mobiilisovelluksesta. Chat-kuvake löytyy palveluiden alareunasta.

Chat auki: Chat-kuvake kun chat on auki.Chat kiinni: Kirjaston chatin kuva kun chat on kiinni.

Milloin chat on auki?

Vastaamme chatissa, kun kirjaston asiakaspalvelu on auki. Lukukausien aikana kirjaston asiakaspalvelu on auki maanantaista perjantaihin kello 10–17.

Arkipyhien aattoina, viikoilla 9 ja 42, kesä–elokuussa sekä joulun ja loppiaisen välisenä aikana kirjastossa on supistetut aukiolot.

Mitä voin kysyä chatissa?

Voit kysyä yleisesti kirjastopalveluihin liittyviä kysymyksiä.

Aiheita voivat olla esimerkiksi esimerkiksi

  • lainat ja laina-ajat, palautukset, varaukset, uusinnat ja maksut
  • asiakastietojen muutokset
  • aukiolot
  • aineistotiedustelut: yksittäiset kirjat, lehdet tai e-aineistot
  • SeAMK-Finna-verkkopalvelu
  • e-aineistojen opastus ja niiden etäkäyttö

Chatissa vastataan yleensä lyhyisiin ja nopeisiin tiedusteluihin. Laajoihin ja syvällisiin tiedonhankinnan kysymyksiin suosittelemme SeAMKin opiskelijoille ja henkilökunnalle Varaa informaatikko -palvelua.

Ketkä chattiin vastaavat?

Chatissa päivystävät vuorotellen kirjaston asiakaspalvelusta vastaavat tietopalvelusihteerit.

Mitä jos ette pysty vastaamaan chatissa?

Jos emme pysty antamaan vastausta kysymykseesi tai ratkaisua ongelmaasi, teemme järjestelmään kysymyksestäsi niin sanotun tiketin ja vastaamme sinulle sähköpostitse myöhemmin, mutta mahdollisimman pian. Yhteydenottoa varten tarvitsemme sähköpostiosoitteesi.

Voinko kysyä chatissa nimettömänä?

Kysymme chatin alussa nimeäsi. Voit kertoa esimerkiksi vain etunimesi tai nimimerkkisi. Jos emme pysty antamaan vastausta chatin aikana, otamme sinuun yhteyttä myöhemmin. Siihen tarvitsemme sähköpostiosoitteesi.

Voinko tallentaa chat-keskustelun?

Voit lähettää keskustelun omaan sähköpostiisi keskustelun lopussa.

Voinko antaa palautetta chat-keskustelusta?

Kyllä. Keskustelun lopussa voit arvioida chat-keskustelun ja kommentoida sitä.

Mistä voin saada apua, kun chat ja kirjasto ovat kiinni?

Kirjaston ja chatin kiinniollessa voit etsiä, onko kysymykseesi jo tarjolla vastaus Usein kysytyt kysymykset -sivulla. Voit myös lähettää uuden kysymyksen sivulla olevalla lomakkeella. Vastaamme sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Tervetuloa kysymään kirjaston chattiin!