SeAMK Kirjasto uudistui - mikä muuttui? | SeAMK kirjasto

SeAMK Kirjasto uudistui - mikä muuttui?

Uudistettu SeAMK Kirjasto on avattu Seinäjoella Kampustalossa 30.8.2018. Entisen Kampuskirjaston ja lakkautetun Terveyskirjaston kokoelmat on yhdistetty ja molempien kirjastopalvelut jatkuvat uudistuneessa Kampustalossa osoitteessa Kalevankatu 35.

Myös kirjaston nimi on muuttunut. Kirjaston virallinen nimi on nyt Seinäjoen ammattikorkeakoulun kirjasto ja markkinointinimi SeAMK Kirjasto.

Kulku ja pysäköinti

Kirjaston pääovi C0 ja pyöräparkki löytyvät Tornitalon puoleisesta päädystä. Autoilevat asiakkaat voivat pysäköidä Kampustalon edessä parkkikiekolla.

Asiakaspalvelun aukiolo ja palvelut

Kirjaston kirjat löytyvät entiseen tapaan B-osan kirjasalista, jossa sijaitsee myös kirjaston asiakaspalvelu. Asiakaspalvelu on auki ma-pe 9.00-18.00 ja arkipyhien aattoina 9.00-15.00. Kirjaston henkilökunta ohjaa kirjastonkäytössä ja tiedonhankinnassa.

Asiakkaat voivat lainata kirjoja itsepalveluna automaatilla ja palauttaa kirjoja kirjaston aukiollessa automaattiseen palautushyllyyn tai -laatikkoon sekä asiakaspalvelutiskille. Automaatilla lainattaessa pitää olla aina kirjastokortti ja PIN-koodi mukana. Kannattaa ottaa käyttöön sähköinen kirjastokortti, niin se on aina mukana älypuhelimessa.

Kirjasalista löytyy myös tietokoneita tiedonhakuun ja monitoimilaite tulostukseen, skannaukseen ja kopiointiin.

Omatoimialueen aukiolot ja palvelut

Kampustalon uuden C-osan 0-kerroksessa sijaitsee Tapio-sali, jossa voi lukea kirjaston hankkimia aikakaus- ja sanomalehtiä, opiskella itsenäisesti, työskennellä ryhmissä tai tavata ystäviä ja kollegoita. Tapio-sali on avoinna Kampustalon pääovien aukiollessa kello 7.30-18.00. SeAMKin opiskelijat pääsevät sisään Tapio-saliin C0-oven kautta SeAMKin Intrassa olevan ohjeistuksen mukaisesti. Tilaa seurataan kameravalvonnan ja varkaudenestojärjestelmän avulla.

Tapio-salista löytyy myös lainaus- ja palautusautomaatti. SeAMK Kirjastossa on käytössä varausten itsepalvelunouto: varaukset noudetaan Tapio-salissa sijaitsevista kirjakärryistä ja lainataan automaatilla. Varaukset on järjestetty kärryyn kirjastokortin numeron perusteella. Kampustalon ovien aukiollessa kirjoja voi aina palauttaa Tapio-salin palautusautomaattiin. SeAMKin opiskelijoiden kannattaa palauttaa kirjat palautusautomaattiin elektronisen avaimen sallimien aikarajoitusten mukaan (ohjeet SeAMK Intrassa).

Muina aikoina palautuksia voi pudottaa pääoven vierestä löytyvään palautusluukkuun. Palautuslaatikon sisältö käsitellään asiakaspalvelun aukiollessa, joten lainat palautuvat vasta silloin asiakkaan kortilta.

Tapio-salista löytyy myös monitoimilaite ja 36-paikkainen läppärilainaamo SeAMKin opiskelijoiden käyttöön.

SeAMK Kirjasto on kaikille avoin kirjasto, jonka kokoelmista löytyy eri alojen tieto- ja tieteellistä kirjallisuutta sekä ammatti- ja tutkimuslehtiä. Kirjasto tarjoaa palveluita ja aineistoja opiskelun, opetuksen ja tutkimuksen tueksi sekä verkossa että painettuina.