RT-tietoväylän kirjautuminen muuttunut ja kortistot uudistuneet | SeAMK kirjasto

RT-tietoväylän kirjautuminen muuttunut ja kortistot uudistuneet

Olemme ottaneet SeAMKissa käyttöön organisaatiokirjautumisen (SSO Single Sign-On) RT-tietoväylässä. Aiempi IP-kirjautuminen ei ole enää käytössä eivätkä myöskään väliaikaiset käyttäjätunnukset enää toimi.

Myös kirjautumislinkit Rakennustiedon palveluihin ovat muuttuneet. Jos olet tallentanut aiempia linkkejä Moodleen tai kirjanmerkkeihin, ne eivät enää toimi. Kannattaa aina käyttää SeAMK-Finnan linkkejä, esimerkiksi RT tietoväylään.

Muutos koskee kaikkia SeAMKiin RT-tietoväylän kautta hankittuja Rakennustiedon verkkopalveluita:

• kortistot: RT-kortisto, LVI-kortisto, KH-kortisto ja Ratu-kortisto
  • Ratu-kustannuslaskenta
  • MaaRYL

Kirjaudu RT-tietoväylään omilla SeAMK-tunnuksillasi

1. Kun kirjaudut RT-tietoväylään ensimmäisen kerran muutoksen jälkeen, valitse Kirjaudu oman organisaation tunnuksilla.

RT-tietoväylän kirjautumisikkuna josta pitää valita Kirjaudu oman organisaation tunnuksilla.

2. Kirjaudu sisään SeAMKin sähköpostiosoitteella (@seamk.fi).

RT-tietoväylän Organisaatiokirjautumisen ikkuna, jossa pyydetään sähköpostiosoitetta.

3. RT-tietoväylän verkkopalveluiden etusivu aukeaa. Näytön oikeassa yläkulmassa näkyy oma nimesi ja Seinäjoen Ammattikorkeakoulu / SeAMK Kirjasto. Pudotusvalikosta pääset myös kirjautumaan ulos palvelusta.

4. Seuraavalla kerralla RT-tietoväylä päästää sinut sisään palveluun ilman kirjautumista, koska tietosi on siirtynyt Rakennustiedon käyttäjähallintaan.

Rakennustiedon kortistot uudistuivat

RT-, LVI- ja KH-kortistojen käyttöliittymää on uudistettu:

• kortistot ovat saaneet uuden selkeämmän ilmeen
  • navigointia korttien välillä on helpotettu
  • hakutoiminto on paremmin esillä
  • haun suodatusmahdollisuudet ovat loogisempia ja käyttäjäystävällisempiä
  • sivuston toimintaa on nopeutettu
  • palautteenantoa ja kommentointia on helpotettu