SeAMK julkaisu B 155 SeAMK Tekniikka | SeAMK kirjasto

SeAMK Tekniikan toinen kokoomateos julkistettiin

kategoria: Julkaisut
Julkaisutilaisuus Teamsissä

SeAMK Tekniikan toinen kokoomateos julkistettiin perjantaina 18.9.2020, koronatilanteen vuoksi Teams-alustalla. Teoksen nimeksi muodostui SeAMK Tekniikan tutkimus, kehittäminen ja opetus rakentamassa alueellista innovaatioekosysteemiä. Julkistettu kirja on 20 kirjoittajan voimin tehtyjen artikkelien kokoelma. Artikkelien pääasiallisena taustana on kyseistä aihetta käsittelevä TKI-hanke. Mutta joukkoon mahtuu myös Tekniikan yksikön opetuksesta kumpuavia artikkeleita ja sellaisia artikkeleita, joiden aihepiiri ei vielä ole konkretisoitunut hankkeeksi.

SeAMK Tekniikan painoalana on Älykkäät ja energiatehokkaat järjestelmät. Yksikön TKI:n näkyvimpänä kärkiprofiilina on digitaalinen valmistus ja teollinen internet. Tähän painoalaan keskittyvän kokoomateoksen artikkelit ilmentävät tekniikan digitalisoitumisesta aiheutunutta vakaata muutosta, jota Tekniikan yksikössä on edistetty ja seurattu valppaasti. Kokoomateokseen mahtui myös kaksi artikkelia liittyen SeAMK Tekniikan orastavaan uuteen kärkiprofiiliin, Tulevaisuuden ajoneuvoteknologioihin. Toimituskunta toivottaa antoisia lukuhetkiä kokoomateoksen parissa.

Linkki kokoomateokseen:

Pasi Junell, SeAMK Tekniikka