SeAMK-Finna uudistuu – Ota talteen suosikit ja haut | SeAMK kirjasto

SeAMK-Finna uudistuu – Ota talteen suosikit ja haut

SeAMK Kirjaston hakupalvelu SeAMK-Finna uudistuu 17.8.2021. SeAMK-Finnan ulkonäköä, hakuominaisuuksia, tekstejä ja ohjeistusta selkeytetään. Myös palvelun saavutettavuutta on parannettu.

Asiakkaiden aiemmin tallentamia suosikkeja ja hakuja ei valitettavasti pystytä siirtämään uuteen näkymään vaan ne häviävät uudistuksen yhteydessä. Voit kuitenkin ottaa ne talteen.

Jos olet tallentanut SeAMK-Finnaan listoja suosikkikirjoistasi tai luonut uutuusvahteja, ja tarvitset niitä vielä, sinun kannattaa ottaa ne talteen viimeistään maanantaina 16.8.2021. Lataa suosikit ja haut tiedostona koneellesi ja tuo ne takaisin SeAMK-Finnaan uuden näkymän julkaisun jälkeen.

Näin otat talteen suosikit ja haut

1. Kirjaudu SeAMK-Finnaan.
  2. Siirry Oman tilin Omat tiedot -näkymään.
  3. Omien tietojen lataus ja tuonti -valinta löytyy sivun lopusta.
  4. Valitse Lataa suosikit ja haut tiedostona.
  5. Tallenna tiedosto koneellesi. Tiedosto latautuu koneellesi .json-muodossa.
  6. Säilytä tiedosto koneellasi, kunnes uusi näkymä julkaistaan. Tuo suosikit ja haut takaisin uuteen SeAMK-Finnaan.

Voit myös vaihtoehtoisesti lähettää suosikkikirjojen tiedot sähköpostiisi. Kirjaudu SeAMK-Finnaan, siirry suosikkeihin, valitse kaikki suosikit tai haluamasi kirjat ja lähetä ne sähköpostiin.

Näin tuot suosikit ja haut uuteen SeAMK-Finnaan

1.  Kirjaudu SeAMK-Finnaan.
  2. Siirry Oman tilin Omat tiedot -näkymään.
  3. Omien tietojen lataus ja tuonti -valinta löytyy sivun lopusta.
  4. Valitse Tuo suosikit ja haut tiedostosta.
  5. Valitse koneeltasi aiemmin lataamasi .json-tiedosto ja klikkaa Lisää suosikit ja haut.
  6. Suosikit ja haut latautuvat uuteen SeAMK-Finnaan.