Kirjavinkki: Vapaita verkkoaineistoja ja uutuuskirjoja | SeAMK kirjasto

Kirjavinkki: Vapaita verkkoaineistoja ja uutuuskirjoja

Kokosimme poikkeuskevään vinkkibloggaukseen sellaisia julkaisuja ja julkaisuarkistoja, jotka ovat vapaasti verkossa luettavissa. Olemme myös koko kiinniolon ajan hankkineet lisää painettuja kirjoja. Kerromme myös niistä tuoreessa blogipäivityksessä.

Verkosta löytyy paljon avoimia julkaisuja

Kirjasto on ostanut runsaasti e-aineistoja SeAMKin opiskelijoiden ja henkilökunnan käyttöön, mutta niitä eivät muut asiakkaat voi käyttää. Verkosta löytyy onneksi kuitenkin myös vapaata kotimaista e-aineistoa, joihin kaikilla on pääsy. Nämä ovat yhtä laadukkaita ja luotettavia kuin maksulliset aineistot. Plarattua-blogissa esitellään kotimaisia julkaisuarkistoja ja avoimia verkkojulkaisuja.

Uusia painettuja kirjoja saapuu koko ajan

Vaikka kirjasto on ollut kiinni koronapandemian takia, ei kirjaston normaaleja töitä ole kuitenkaan keskeytetty. Painettuja kirjoja on hankittu e-kirjojen ohella. Nyt kun rajoituksia on alettu purkamaan, asiakkaat voivat varata uutuuskirjoja SeAMK-Finnassa ja tulla noutamaan niitä kirjastosta. Blogissa muutama esimerkki kevään uutuuskirjoista.

Tee varaus ennakkoon SeAMK-Finnassa, odota noutoilmoitusta sähköpostiin ja tule hakemaan kirja Kampustalon C-oven kautta. Kirjoja voi noutaa ma-pe 9-16.