Kaksilokerot kiertueella – jäteastiat nähtävissä myös meillä | SeAMK kirjasto

Kaksilokerot kiertueella – jäteastiat nähtävissä myös meillä

kategoria: Uutiset

Biojätteen erilliskeräys laajenee Etapin toimialueella. Pienkiinteistöiltä biojätteet tullaan keräämään kaksilokeroisella jäteastialla. Kaksilokeroastiassa on nimensä mukaisesti kaksi lokeroa, omat lokeronsa biojätteelle ja poltettavalle jätteelle.

”Kaksilokerot kiertueella” – mistä on kyse?

Lakeuden Etapin kaksilokeroastiat ovat lähteneet kiertueelle kirjastoihin ja jäteasemille esittäytymään tuleville asiakkailleen. Etappi on toimittanut kaksilokerot myös meille SeAMK Kirjastoon. Esillä on kaksi erikokoista (240 l ja 370 l) uutta jäteastiaa ja tietoa uudistuvasta palvelusta.

Kaksilokeroastiat löytyvät Seinäjoen Kampustalon 0-kerroksesta ihan kirjaston c0-ulko-oven vierestä.  Ne ovat nähtävillä 1.2.– 31.5.2024. Käy kurkistamassa pönttöihin ja tutustumassa astiakokoihin!

Kaksilokeroita löytyy myös  Seinäjoen kaupunginkirjasto Apilasta ja Nurmon kirjastosta.

Milloin kaksilokerokeräys alkaa Seinäjoella?

Astioita ryhdytään toimittamaan Seinäjoen keskustaan, Hyllykalliolle ja Nurmon taajamaan alkaen viikolla 17.  Tyhjennykset käynnistyvät heinäkuussa.