Finna-kyselyn tuloksia
						
					Kansalliskirjasto keräsi tammi-helmikuussa käyttäjien kokemuksia ja tarpeita Finna-verkkopalvelusta. Kysely koski kaikkien arkistojen, kirjastojen ja museoiden Finna-näkymien käyttäjiä ja siihen vastasi yli 47 000 Finna-käyttäjää.
SeAMK-Finna-hakupalvelua arvioi 341 vastaajaa:
- opiskelijoita 82%
 - opettajia 6%
 - muita työssäkäyviä 21%
 - suurin osa vastaajista oli tekemässä SeAMK-Finnassa varauksia, uusimassa lainoja tai etsimässä tietoa opintoihin
 - 83% vastaajista löysi tarvitsemansa tiedon
 - 80% on etsinyt palvelusta myös e-aineistoja: 84% on hakenut e-kirjoja ja 66% artikkeleita
 
Enemmistön mielestä SeAMK-Finna on hyödyllinen, helppokäyttöinen ja sen käyttäminen säästää aikaa. Keskiarvoksi SeAMK-Finna sai 8,7.
Kokosimme tähän muutamia käyttäjien antamia avoimia vastauksia – sekä plussia että miinuksia koskien SeAMK-Finnan käyttöä:


Palautetta oli laidasta laitaan. Tässä siitä esimerkki:
- The search function is awful – Navigation is painful – I wanted to give a zero but could not.
 - Hyvä, selkeä ja helppokäyttöinen alusta. En ole kohdannut ongelmia palvelun käytössä. Kympin antaisin, jos sivusto olisi vielä aavistuksen yksinkertaisempi/selkeämpi.
 
Saimme myös hyviä kehitysehdotuksia, niihin vastaamme myöhemmin. Osa ehdotuksista on jo olemassa SeAMK-Finnassa, joten niiden markkinointia on syytä lisätä.
Suurkiitokset kaikille vastaajille! Autoitte meitä ja Kansalliskirjastoa Finnan ja kirjastopalvelujen kehittämisessä. iPadin arvonnassa onni suosi Humanistisen ammattikorkeakoulun Finna-vastaajaa.