Etsi avoimia oppimateriaaleja SeAMK-Finnassa | SeAMK kirjasto

Etsi avoimia oppimateriaaleja SeAMK-Finnassa

Avointen oppimateriaalien kirjaston (AOE) oppimateriaaleja voi nyt hakea SeAMK-Finnan kautta. Oppimateriaalit näkyvät SeAMK-Finnan hakutuloksissa, kun etsit aineistoja esimerkiksi yksittäisillä sanoilla tai aiheella. Saat rajattua oppimateriaalit näkyviin hakutulokseen Rajaa hakua -toiminnolla, kun valitset aineistotyypiksi oppimateriaalin tai kokoelmaksi Avointen oppimateriaalien kirjaston.

Voit käyttää oppimateriaaleja vapaasti ja ilmaiseksi. Palvelu on suunnattu opettajille, koululaisille, eri koulutusasteiden opiskelijoille ja itseopiskelijoille. Oppimateriaaleja tuottavat yksittäiset opettajat ja hankkeet.

Mikä on AOE?

Avointen oppimateriaalien kirjasto on opetus- ja kulttuuriministeriön ja Opetushallituksen palvelu, joka kokoaa avoimia oppimateriaaleja yhteen kaikkien koulutusasteiden yhteiseen näkymään. Palvelussa voi jakaa ja käyttää avoimia oppimateriaaleja.

Avointen oppimateriaalien palvelu pyrkii edistämään avointen oppimateriaalien käyttöä. Kirjaston tarkoituksena on tehdä avoimen oppimateriaalin löytäminen mahdollisimman helpoksi niin opettajille, oppijoille kuin tavallisille kansalaisille. Kun tallentaa oppimateriaalin palveluun, ei tarvitse huolehtia siitä kuka vastaa, että oppimateriaalia voi käyttää vielä esimerkiksi hankkeen päättymisen jälkeen sekä omassa oppilaitoksessa että muissa oppilaitoksissa ja niiden ulkopuolella.

Oppimateriaalit ovat vapaasti käytettävissä. Niitä voi hyödyntää oman osaamisen kehittämisessä, opiskelujen parissa tai opettajan työssä. Suurta osaa materiaaleista on mahdollista muokata omaan tarpeeseen.