Digitaalisuus sosiaali- ja terveysalan pk-yrityksissä
Sosiaali- ja terveysalan digitalisaatiosta puhutaan paljon ja siinä nähdään paljon mahdollisuuksia. Sosiaali- ja terveysalan yhtenä erityispiirteenä on tarkka asiakkaan yksityisyyden suojan, eettisten kysymysten ja heikon aseman huomioiminen. Näin ollen mikä tahansa digitaalinen palvelu ei ole hyödynnettävissä sosiaali- ja terveysalalla. Mahdollisuuksia on silti paljon. Tässä raportissa esitellään erilaisia teknologisia ja digitaalisia ratkaisuja.
Raportissa kerrotaan myös eteläpohjalaisten sosiaali- ja terveysalan pk-yritysten digitalisaation tilasta. Kyselyn tulosten mukaan yrityksillä on käytössään keskimäärin 3,7 sähköistä ja sosiaalisen median välinettä. Yritykset arvioivat oman digitaalisen osaamisensa melko hyväksi. Esteinä digitaalisuuden laajemmalle käytölle nähtiin mm. asiantuntija-avun kalleus ja löytäminen.
Lue koko raportti vapaasti verkossa: