Uuden Tuudo-sovelluksen kirjastotoiminnoissa ongelmia | SEAMK Kirjasto

Uuden Tuudo-sovelluksen kirjastotoiminnoissa ongelmia

UUTISTA PÄIVITETTY 4.12.2025

Uutta Tuudo-sovellusta on päivitetty eilen ja nyt lainojen uusinta toimii.  Kirjastotoiminnoista varauksien peruminen ja chat-palvelu eivät vielä toimi. Lainojen eräpäivät eivät myöskään vastaa suomalaista merkintätapaa.

HUOM! Lainat voi uusia ja varaukset perua myös aina SEAMK-Finnassa.


Tuudon kirjastopalvelut eivät toimi kunnolla uudessa versiossa. Suosittelemme, ettet vielä päivitä uutta versiota puhelimeesi.

Havaitut ongelmat:

  • kirjastokortin viivakoodi ei välttämättä toimi lainausautomaateilla
  • kaikki lainat eivät näy
  • lainojen eräpäivät eivät näy
  • lainojen uusinta ei toimi
  • varauksia ei voi perua
  • chat ei toimi
  • aukioloajat voivat näkyä väärin

Jos Tuudo on jo päivittynyt, löydät kirjastokortin Tuudosta näin:

  • avaa hampurilaisvalikko
  • valitse Opiskelijan palvelut -valikko
  • valitse Kirjasto
  • kirjastokortin viivakoodi löytyy sieltä

Jos Tuudon kirjastokortti ei toimi lainausautomaatilla, käytä SEAMK-Finnan sähköistä kirjastokorttia

  1. Kirjaudu sisään SEAMK-Finnaan(Opens in a new window) SEAMKin sähköpostilla ja salasanalla Haka-kirjautumisen kautta.
  2. Avaa valikko profiilikuvan alta.
  3. Valitse kirjastokortit.
  4. Löydät sieltä viivakoodin.
  5. Voit suurentaa viivakoodia, kun klikkaat sitä.
  6. Voit käyttää sitä kirjojen lainaamiseen lainausautomaatilla.

Ongelmat ovat selvityksessä. Tarvittaessa ota yhteyttä SEAMKin Kirjastoon. Tuudon teknisissä ongelmissa ota yhteyttä Tuudon tukeen: support(at)tuudo.fi

Valitamme ongelmasta aiheutuvaa haittaa.